Rozwój regionalnego strumienia talentów Sony
Wymierne rezultaty Akademii Przywództwa
Problem biznesowy
Kierownikami liniowymi pierwszego i drugiego szczebla w regionie Europy południowej i środkowej firmy Sony były w przeważającej mierze osoby młode, otwarte, aktywne i mające wystarczające doświadczenie zawodowe. Część z nich miała ograniczone doświadczenie praktyczne w zarządzaniu ludźmi, cechowało ich też bardzo różnorodne przygotowanie teoretyczne. W ostatnich czasach oczekiwania firmy wobec kierownictwa średniego szczebla uległy istotnym zmianom, przy czym ludzie ci, nie mieli okazji uczestniczyć w żadnym metodycznym i kompleksowym programie rozwoju umiejętności przywódczych. Większości kierowników średniego szczebla nie łączą ze sobą codzienne relacje robocze. Pracują oni również w różnych krajach (takich jak Polska, Słowacja, Czechy, Węgry, Słowenia, Chorwacja, Serbia, Rumunia, Bułgaria, czy Grecja).
Firma Sony postanowiła poprawić i rozwinąć podstawowe umiejętności i kompetencje przywódcze swoich młodych i pełnych zapału kierowników liniowych oraz kierowników średniego szczebla, zwiększając jednocześnie intensywność ich wewnątrzorganizacyjnej współpracy w regionie Europy południowej i środkowej. W związku z tym rozpoczęła poszukiwania partnera, który byłby zdolny przeprowadzić złożony, międzynarodowy program rozwojowy cechujący się najwyższym poziomem jakości zarządzając przy tym w fachowy sposób swoimi problemami operacyjnymi.
„Kiedy trzy lata temu szukaliśmy partnera, który pomógłby zwiększyć potencjał przywódczy naszej firmy, uważaliśmy za istotne, by organizacja taka była w stanie:
- zrealizować program o wysokim poziomie jakości na wszystkich naszych głównych rynkach;
- współpracować z nami w elastyczny i zorientowany biznesowo sposób, dzięki czemu moglibyśmy doprowadzić do faktycznego rozwoju kompetencji, a nie jedynie do przeprowadzenia programu szkoleniowego;
- zadbać, by zawartość programu oraz sposób jego realizacji zapewniały zindywidualizowane rozwiązanie zgodne z kulturą i procesami naszej firmy.”
„Praca z firmą Develor jest dla nas źródłem prawdziwej przyjemności, ponieważ spełnia ona całkowicie powyższe kryteria. Równie istotne – a kto wie, czy nie ważniejsze – jest to, jest ona partnerem biznesowym działającym w etyczny sposób i nastawionym na długofalową relację z klientem opartą na wzajemnym zaufaniu.”
Rezultat
Nie ulega wątpliwości, że rezultaty są wzorcowe i ponadprzeciętne.
Zespół osiągnął poprawę we wszystkich objętych pomiarem kompetencjach.
Program zakończono osiągając najwyższy poziom zadowolenia wśród talentów, kierowników i specjalistów ds. personalnych ze strony firmy Sony. Po pierwszej, udanej edycji programu, w 2012 roku rozpoczęto nową edycję akademii. „Projekt był niezwykle wymagający, ponieważ uczestnicy reprezentowali różne kultury, style uczenia się i mieli odmienne cele rozwojowe. Raporty opierające się na modelu Insights Discovery w znacznym stopniu pomogły nam zrozumieć preferencje poszczególnych osób. Zespół trenerów zdołał zrealizować program odpowiadający na najbardziej wyśrubowane oczekiwania, zwracając przy tym uwagę na indywidualne potrzeby.” – stwierdził kierownik projektu ze strony firmy Develor, Adrienn Szerémi.
Rezultaty programu zmierzono na końcowym etapie akademii w ramach odrębnego wydarzenia, którego podstawowym celem była ocena skuteczności. Pozwoliło to na kwantyfikację wyników programu rozwojowego. Wydarzenie obejmowało:
- Test sprawdzający wiedzę
- Prezentacje uczestników
- Ponowną ocenę wyników kompleksowej oceny
[blockquote3]„Współpracujemy z firmą Develor w ramach Akademii Przywództwa od 2009 roku. Z chwilą, kiedy uznaliśmy pierwszą edycję programu za sukces i dobrą inwestycję w naszą firmę, rozpoczęliśmy w 2012 roku pracę z drugą grupą przywódców.”[/blockquote3]
fakty & liczby
- Uczestnicy z ośmiu spółek
- Osiem modułów w półtorarocznym okresie
- Sześciu trenerów z czterech krajów
Tematy
Case StudiesObsługa działań hybrydowych
Pobierz najnowszy e-book pełen sprawdzonych wskazówek, jak działać w zespole hybrydowym.