Pokaż kontakty
    Kontakt    
    • Nastawienie
    • Przywództwo & Zarządzanie
    • Obsługa klienta, sprzedaż & negocjacje
    • Efektywność osobista & komunikacja
    • Teambuilding & współpraca
    • Assessment & Diagnostyka
    • Consulting & Coaching
    • Usługi
    Diagnostyka w organizacji

    Happy At Work

    Indywidualna diagnostyka

    Analiza CAPTain

    Indywidualna diagnostyka

    Development Centre (DC)

    Indywidualna diagnostyka

    Assessment Centre (AC)

    Indywidualna diagnostyka

    Feedback 360°

    Znaleziono w sekcji usługi i rozwiązania

    • Wpisz 3 pierwsze litery, aby wyszukać rozwiązanie
    Przeszukaj usługi

    Znaleziono w zasobach

    • Wpisz 3 pierwsze litery, aby wyszukać w bazie wiedzy
    Przeglądaj zasoby

    Wzrost w czasach kryzysu?
    Żaden problem!

    CS-profilplast
    Profiplast Ltd. utworzono w 1989 roku, jako spółkę z mieszanym, węgiersko-niemieckim kapitałem. Aktualnie jest to dominujący gracz na krajowym rynku produkcji i dystrybucji profili plastikowych i metalowych stosowanych w budownictwie i przemyśle.

    Problemy kierownictwa

    Jesienią 2008 roku branżę budowlaną oraz firmę Profiplast dosięgnęła pierwsza fala kryzysu. Plany krótkoterminowe opracowane latem, w miesiącach jesiennych okazały się niewykonalne. Dyrektor zarządzający firmy, Norbert Tajti, uznał za istotne opracowanie przez zarząd średnioterminowej strategii mającej odpowiedzieć na problemy wynikające z kryzysu i umożliwić zwiększenie wydajności organizacyjnej oraz poziomu przychodów firmy. Celem było opracowanie sprawniejszego modelu sprzedaży, dzięki któremu Profiplast byłby w stanie zwiększyć wolumen sprzedaży zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych. Zarząd firmy rozumiał, że bez precyzyjnej diagnozy, wszelkie próby rozwiązywania problemów skupiać się będą jedynie na leczeniu objawów, a brak strategii średnioterminowej będzie miał negatywny wpływ na organizację. Profiplast potrzebował kompleksowego rozwiązania swoich złożonych problemów i współpracy z taką firmą konsultingową, która posiadałaby fachową wiedzę i znaczne doświadczenie w takich obszarach jak:

    • planowanie strategiczne;
    • rozwój skutecznej sprzedaży;
    • zarządzanie metodami lean;
    • rozwój organizacyjny.

    Profiplast znalazł odpowiedniego partnera w postaci firmy Develor, która nie próbowała zaproponować gotowego rozwiązania problem, a zamiast tego zaoferowała strategiczną współpracę opartą na starannych przygotowaniach. W ramach formułowania strategii, obok rozwoju sprzedaży, trzeba było dostroić zmiany do działań związanych z zapleczem (produkcja, logistyka i zapewnianie jakości), co pozwalało zapewnić sprawną współpracę w całej organizacji. Firma Develor dysponowała odpowiednimi zasobami i doświadczeniem pozwalającymi osiągnąć ten cel.

    [one_half]

    Norbert Tajti
    Dyrektor zarządzający,
    Profilplast Ltd.

    [/one_half]
    [one_half_last][blockquote3]„Szukałem wśród firm konsultingowych takiego partnera, który byłby w stanie zaoferować nam wszechstronne rozwiązanie dla naszych złożonych problemów i gwarantowałby wymierne rezultaty”.[/blockquote3][/one_half_last]

    Rezultat

    [one_half]
    Zarząd i właściciele oczekiwali zwiększenia wydajności operacyjnej oraz zwiększenia przez Profiplast wolumenu sprzedaży na istniejących rynkach.
    W wyniku procesu rozwojowego w latach 2009–2011 firma Profiplast zdołała skutecznie zwiększyć obroty zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych. Łączny wzrost przychodów ze sprzedaży sięgnął 33% w okresie, w którym stale pogłębiała się recesja na krajowym rynku budowlanym. Program rozwojowy osiągnął zakładane cele i zarówno kierownictwo, jak i właściciele byli zadowoleni z osiągniętych rezultatów.

    Stopa zwrotu z inwestycji

    W ciągu prawie trzech lat firma Profiplast zainwestowała prawie 7 milionów forintów (około 23 tysiące euro) w program rozwojowy opierający się na szkoleniach i usługach konsultingowych. Inwestycja ta okazała się nadzwyczaj rentowna, ponieważ umożliwiła wprowadzenie istotnych oszczędności oraz osiągnięcia zakładanego wzrostu w latach kryzysu, który doprowadził do ogólnego pogorszenia się kondycji branży budowlanej.
    [/one_half]
    [one_half_last]
    CS-profilplast3
    [/one_half_last]

     

    [blockquote3]„Środki pieniężne, które zainwestowaliśmy w ten proces rozwojowy zwróciły się na wiele sposobów.”[/blockquote3]
    [blockquote3]„Po trzech i pół roku nadal dostrzegam w firmie drzemiące rezerwy i uważam, że Develor będzie dobrym partnerem, który pomoże nam te rezerwy wydobyć i przekształcić w przewagę konkurencyjną”.[/blockquote3]

     

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami: info.poland@develor.com

    Obsługa działań hybrydowych

    Pobierz najnowszy e-book pełen sprawdzonych wskazówek, jak działać w zespole hybrydowym.