Pokaż kontakty
    Kontakt    
    • Nastawienie
    • Przywództwo & Zarządzanie
    • Obsługa klienta, sprzedaż & negocjacje
    • Efektywność osobista & komunikacja
    • Teambuilding & współpraca
    • Assessment & Diagnostyka
    • Consulting & Coaching
    • Usługi
    Diagnostyka w organizacji

    Happy At Work

    Indywidualna diagnostyka

    Analiza CAPTain

    Indywidualna diagnostyka

    Development Centre (DC)

    Indywidualna diagnostyka

    Assessment Centre (AC)

    Indywidualna diagnostyka

    Feedback 360°

    Znaleziono w sekcji usługi i rozwiązania

    • Wpisz 3 pierwsze litery, aby wyszukać rozwiązanie
    Przeszukaj usługi

    Znaleziono w zasobach

    • Wpisz 3 pierwsze litery, aby wyszukać w bazie wiedzy
    Przeglądaj zasoby

    OBALAMY MITY PRACY HYBRYDOWEJ

    Przyszłość po pandemii wciąż nie jest pewna. Nikt nie zna dobrego rozwiązania, które pomoże nam się w niej odnaleźć. Utworzenie zespołów hybrydowych jest jednym z rozwiązań, na które decyduje się obecnie wiele organizacji. Część z nich jednak, nie jest przekonana czy praca w modelu hybrydowym jest dobrym rozwiązaniem. Dziś obalimy kilka popularnych mitów pracy hybrydowej.

    1. Mniej pracy

    Podczas gdy część zespołu pracuje z domu, koledzy będący w biurze nie mają pojęcia co tamci robią w danym momencie. Zakładają wtedy, że na pewno nie robią nic związanego z pracą. Wiele osób myśli, że brak szefa ‘w pobliżu’ oznacza błogie lenistwo w czasie pracy.
    W rzeczywistości, jest zupełnie inaczej. Badania pokazują, że pracownicy na home office pracują dłużej, niż ci pracujący w biurze. Dzień pracy jest bardzo często wydłużany, poza standardowe godziny pracy.

    1. Praca 24/7

    W przeciwieństwie do punktu 1, są także osoby, które uważają, że pracując z domu, dzień pracy nigdy się nie kończy i w efekcie pracujemy non-stop przez 24 godziny na dobę. Owszem, pracując z domu mamy tendencję do wydłużania czasu pracy, jednak nie do takiego stopnia. Każdy z nas ma własne obowiązki i potrzeby na które trzeba znaleźć czas.

    1. Brak relacji w zespole

    Osoby pracujące z biura mogą myśleć o członkach zespołu pracujących zdalnie jako o  introwertykach, którzy unikają kontaktu z innymi lub nie lubią pracy w zespole. Analogicznie, wiele osób podczas pracy zdalnej czuje, że nie nawiąże dobrych relacji z innymi członkami zespołu z biura. Kluczem do sukcesu są regularne wideo rozmowy z kolegami z biura czy wirtualne kawy.

    1. Równowaga między pracą, a życiem prywatnym

    Każdy, kto pracuje w biurze, zazdrości pracownikom zdalnym utrzymania zdrowej równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Codzienne gotowanie obiadu dla rodziny, sprzątanie, prasowanie.. Nic bardziej mylnego. Pracując z domu mamy tendencję do pracy wykraczając poza standardowe godziny pracy, nie wspominając o unikaniu przerw poświęconych obowiązkom domowym.

    1. Pracujący zdalnie manager to zły manager

    Jednym z największych mitów jest myślenie, że nie da się zarządzać ludźmi pracując zdalnie. Skuteczni managerowie pracujący zdalnie muszą być w stałym kontakcie z członkami swojego zespołu. Regularne rutyny – takie jak codzienne lub co najmniej cotygodniowe odprawy zespołu są konieczne. W ten sposób Twój zespół będzie wiedział, że jesteś osiągalny, będzie mógł się z Tobą skonsultować, a wszelkie ich wątpliwości i pytania zostaną wysłuchane

    1. Dużo czasu dla siebie

    Pracując z domu, szczególnie w początkowej fazie, myślimy o zaoszczędzonym czasie jaki na co dzień poświęcilibyśmy na dojazd do pracy i stanie w korkach.  Poranny jogging przed pracą lub sesja jogi tuż po? Praca zdalnie płynnie zaciera granice sprawiając, że bardzo często zaczynamy pracę wcześniej a kończymy później, nie mając czasu na planowane aktywności. Spowodowane jest to presją, aby pokazać, że jesteśmy produktywni (patrz punkt 1!) a także niezdolność do wyznaczania granic. Pomocne jest utworzenie harmonogramu dnia, uwzględniającego atrakcje czasu wolnego.

    1. Zepsuta komunikacja

    Praca zdalna niekoniecznie oznacza spadek jakości komunikacji z biurem. Kluczem do sukcesu jest dobór odpowiednich narzędzi ułatwiających komunikację a także rutyn. Częste, wirtualne  spotkania całego zespołu lub pojedynczych osób mają pozytywny wpływ na jakość komunikacji, a tym samym efektywności zespołu. Ważne, aby co najmniej raz w roku organizować spotkanie całego zespołu w biurze.

    Wiele popularnych przekonań dotyczących pracy w modelu hybrydowym jest błędnych. Czy taki model pracy jest szansą na sukces w post pandemicznej sytuacji? Wierzymy, że tak! Kluczem do sukcesu jest stosowanie odpowiednich zasad i reguł!*

     

    *Więcej o zasadach i regułach pracy hybrydowej niebawem.

    Obsługa działań hybrydowych

    Pobierz najnowszy e-book pełen sprawdzonych wskazówek, jak działać w zespole hybrydowym.


      Powiązane artykuły