Wskazówki dla liderów, jak na nowo zintegrować swój zespół
Utrata ducha zespołu i przynależności często występuje w zespołach, które spędzają dużo czasu osobno. Jeżeli znajdziesz się w podobnej sytuacji, możesz skorzystać z poniższych wskazówek.
Lider radzi sobie z łamaniem ducha zespołu i utratą poczucia przynależności
W drugim wyzwaniu, do którego możesz dołączyć na tej stronie, możesz być świadkiem, jak Tom, nasz lider podróży, zmaga się z duchem zespołu. W studium przypadku w formacie PDF mówi o tym, że jego zespół jest „robotem bez ducha, bez żartów i wzajemnego zainteresowania”. Te i inne symptomy wskazują na problem braku przynależności.
Świadome podejmowanie oczywistych kroków pomoże w radzeniu sobie z duchem zespołu i przynależnością
Po przeczytaniu studium przypadku Lidera Podróżującego w Czasie, analizujemy poniższą sytuację. Chociaż niektóre punkty mogą wydawać się oczywiste, wielu przywódców ich nie przyjmuje. Jeżeli znajdziesz się, jako lider, w podobnej sytuacji, lub wspierasz taki zespół z pozycji HR, nie lekceważ potęgi prostych rozwiązań!
Palący problem: Brak przynależności do zespołu
Zespół wykazuje różne symptomy wskazujące na ten sam problem – utracili niematerialną część, która sprawia, że zespół czuje się zespołem – przynależność. Członkowie zespołu mówią, że nie wiedzą, co dzieje się z innymi. Ludzie, którzy kiedyś żartowali i podkręcali atmosferę, już tego nie robią. Wszyscy robotycznie wykonują pracę, ale nie czują się już zespołem. Jest jeden winowajca – brak interakcji spowodowany przedłużającym się okresem pracy zdalnej i brakiem wspólnych doświadczeń.
Rekomendacje dla Przywódców: Pomóż ludziom na nowo połączyć się ze sobą
Lider powinien w pierwszej kolejności podjąć świadomy wysiłek, aby ponownie zresetować lub poprawić przepływ komunikacji. Następnie poświęć więcej czasu na nieformalne interakcje, promuj wdzięczność i korzystaj z dostępnych jej możliwości budowania zespołu. W poniższym zalecanym pliku PDF znajdziesz więcej informacji.
Rekomendacja dla HR: Wspieraj lidera w budowaniu zespołu i onboardingu w hybrydowej lub zdalnej pracy
W tym przypadku ponownie HR może odegrać ważną rolę jako konsultant ds. rozwiązań. Porozmawiaj z liderem i zespołem aby ocenić sytuację. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, rozważ skorzystanie z jakiegoś narzędzia diagnostycznego w trudniejszej sytuacji (np. sociomapping, jeżeli czujesz potrzebę ponownego ustawienia dyskusji na temat przepływu informacji). Należy również pamiętać, że liderzy mogą nie mieć możliwości wyszukiwania lub organizowania zajęć integracyjnych – zapewnienie dobrego przeglądu dostępnych opcji online i offline i uzyskanie rozwiązania na żądanie, może być bardzo pomocne.
Brak pomysłów, brak przeciwnych opinii i brak pytań?
Trzecie wyzwanie liderów, o którym będziemy rozmawiać w cyklu Lider Podróżujący w Czasie, będzie dotyczyło problemów takich jak:
osoby nie dzielące się opiniami
ludzie zgadzający się z opinią lidera bez sprzeciwu
nikt nie podejmuje inicjatywy
oraz więcej
Jeżeli zostawisz swój email, otrzymasz wyzwanie i związane z nim rozwiązania, jak i kolejny zestaw wskazówek dla liderów.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.