Mamy za sobą kolejną edycję Kawy z Develorem. Tym razem zajęliśmy się tematem efektywności szkoleń i zadaliśmy kontrowersyjne pytanie: Czy szkolenia przynoszą oczekiwane przez biznes rezultaty? W gronie profesjonalistów HR mieliśmy okazję zastanowić się nad tą tezą, a także przedyskutować badania, dobre praktyki i studia przypadków.
Nasze spotkanie miało nietypową formę – sądu nad szkoleniami. Pojawił się oskarżyciel w osobie Managera, który obwinił Szkolenie m.in. o marnowanie czasu pracowników, nieskuteczność czy brak zastosowania zdobywanej wiedzy w praktyce. W rozprawie brali udział również uczestnicy Kawy z Develorem. Podczas paneli dyskusyjnych oraz warsztatów mieli okazję przeanalizować przytoczone przez Managera oraz Szkolenie argumenty,
a także zaproponować swoje, wynikające z własnych doświadczeń.
Gorące dyskusje zaowocowały kilkoma ciekawymi wnioskami. Uczestnicy jednogłośnie uznali, że jedną z ważniejszych kwestii dla osiągnięcia oczekiwanych rezultatów jest traktowanie szkolenia jako proces, a nie jednorazowe wydarzenie.
Drugim wnioskiem był fakt, że Managerowie oczekują rezultatów, ale niezbyt chętnie angażują się w ich sprecyzowanie i przekazanie realizującym projekt, a jeszcze mniej
w implementację umiejętności swoich ludzi w praktykę. Podczas spotkania przeprowadziliśmy ankietę na żywo, z której możemy wyciągnąć kilka wniosków, m.in.:
Pracownicy firm chętnie biorą udział w szkoleniach – blisko 86% ankietowanych stwierdziło, że uczestnicy szkoleń są zmotywowani do brania w nich aktywnego udziału.
Szkolenia nie są jednak odpowiednio przygotowane. Aż ponad 85% respondentów stwierdziło, że nie są one poprzedzane testami wiedzy i kompetencji uczestników szkoleń, przeprowadzanych w ich firmach.
O ile realizacja szkoleń stoi na wysokim poziomie, to główną przyczyną braku oczekiwanych efektów jest implementacja – większość ankietowanych nie tylko nie mierzy wpływu szkolenia na rezultaty biznesowe, ale także, w blisko 79% przypadków, respondenci nie weryfikują zmian w zachowaniach lub postawach uczestników szkoleń.
Ankieta ta jest częścią większego badania prowadzonego przez firmę Develor w ostatnich dwóch latach podczas naszych cyklicznych śniadań skierowanych do działów HR. Jej wyniki już wkrótce!
Tymczasem zapraszamy Państwa na następną, wiosenną edycję naszej konferencji. Kolejna Kawa z Develorem już 9 maja. Jej tematem będzie Edutainment.
Zastanowimy się wtedy jak angażować uczestników szkoleń poprzez zabawę.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.