Nad tym pytaniem zastanawialiśmy się wspólnie z uczestnikami ostatniej, 9-tej już edycji Kawy z Develorem, która odbyła się 9 maja w Warszawie.
Główne dyskusje toczyły się wokół czterech wniosków w kontekście tematu:
- Używaj gier i grywalizacji, kiedy tylko się da. W dzisiejszych czasach nie tylko generacja Y uwielbia naukę przez doświadczenie w tej formie.
- Postaraj się o wykorzystanie urządzeń mobilnych. Uczestnicy oczekują szybkiego i elastycznego dostępu do wiedzy i doceniają technologię. Nawet prosty quiz wiedzy zrobiony na smartfonach nabiera innego charakteru.
- Krótko – nie znaczy gorzej. Zwięzłe, skondensowane formy kształcenia z roku na rok zdobywają coraz większą popularność, jednak wymagają zupełnie innego przygotowania i przemyślanego wdrożenia, aby odnieść spodziewany efekt. Na spotkaniu omówiliśmy case study dotyczące krótkich form espresso, realizowanych przez Develor dla jednego z klientów.
- Buduj społeczności wokół programów rozwojowych. Chęć współpracy, tworzenia przynależności do rozmaitych grup – to jeden z najsilniejszych obecnie motywatorów, angażujących uczestników.
Oprócz ciekawych dyskusji i prezentacji wyników badań, uczestnicy mieli okazję rozegrać fragment Mgły nad Europą – gry autorstwa naszej firmy, gdzie wcielili się w role sztabów kryzysowych w małych miasteczkach, przygotowujących się na lądowanie nieznanej liczby samolotów. Gra porusza temat komunikacji i współpracy pod presją w sytuacji kryzysowej, ale przede wszystkim jest metaforą ilustrującą silosy w organizacjach. Uczestnicy Kawy z Develorem „na własnej skórze” mogli doświadczyć, jak angażujące mogą być gry, niosące ze sobą przy okazji znaczące przesłanie edukacyjne. Aktywność ta niezwykle wciągnęła naszych Gości – zakończenie rozgrywki wywołało protesty 🙂 To doświadczenie było znakomitym podsumowaniem pytania: „Jak zapewnić zaangażowanie uczestników szkoleń”.
Tematy
UncategorizedObsługa działań hybrydowych
Pobierz najnowszy e-book pełen sprawdzonych wskazówek, jak działać w zespole hybrydowym.
