Na jakość współpracy zespołowej wpływają różne czynniki, takie jak poziom motywacji poszczególnych członków zespołu, poziom zaufania wśród współpracowników, jasno określone cele, wspólny kluczowy przekaz, brak zasobów, niewystarczająca komunikacja między członkami zespołu… W większości przypadków wadliwe działanie zespołu poważnie zagraża jego efektywności, niezależnie od tego, jak procesy czy narzędzia firmy są zaprojektowane.
Szkolenie ma na celu wzmocnienie ducha zespołowego i poprawę współpracy zespołowej, tak aby członkowie zespołu mogli w pełni skoncentrować się na osiąganiu wspólnych celów firmy i aktywnie wspierać się w tym wysiłku.
W fazie przygotowawczej we współpracy z liderem zespołu, określamy oczekiwania, przeprowadzamy diagnostykę aktualnej sytuacji i zachęcamy członków zespołu do programu.

Wyniki szkolenia: podczas szkolenia zespół określa swoje zasady rozwiązywania konfliktów interpersonalnych (protokół rozwiązywania konfliktów), które pomogą określić oczekiwane zachowanie w sytuacjach konfliktowych. Integralną częścią szkolenia jest ćwiczenie„ Gorące krzesło”, gdzie każdy menedżer otrzymuje od każdego członka zespołu informację zwrotną o tym, jak przebiega ich wzajemna współpraca, a wyniki są następnie opracowywane na piśmie i służą jako podstawa do dalszej pracy z zespołem.
W fazie wsparcia sprawdzamy i weryfikujemy zrozumienie i akceptację koncepcji, skupiamy się na weryfikacji planu działania z liderem zespołu, mediacjach międzywydziałowych i diagnostyce wdrożeniowej.
Cele szkolenia
- odnalezienie unikalnego rozwiązania dla własnego zespołu, jak poprawić jakość współpracy zespołowej i jak poszczególne osoby mogą wnieść swój wkład w ten proces
Tematy
- 5 dysfunkcji zespołu
- Przedstawienie i omówienie wyników diagnostyki
- Zrozumienie korzyści płynących z różnorodności zespołu
- Dzielenie się otwartymi opiniami
- Wsparcie zwycięskiego zespołu